A/A OŠ Vladimira Nazora Đakovo 2019

    HD VLADIMIR NAZOR 220x120Osnovna škola Vladimira Nazora Đakovo 2019, predmet izrade idejnog projekta i projektnog zadatka je definiranje tehničkih parametara izgradnje dogradnje postojeće zgrade osnovne škole. Koncept projektnog zadatka se koristi dalje za izradu glavnog projekta dogradnje škole s ciljanom energetskom klasom zgrade A/A ili boljom.

     

    Na temelju ovoga projektnog zadatka potrebno je izraditi projektnu dokumentaciju dogradnje u skladu s normativima te detaljan troškovnik i opis radova, koji su potrebni za provođenje postupka javne nabave radova. Projektna dokumentacija izrađuje se u svrhu ishođenja potrebnih suglasnosti i dozvola te implementaciju. Za Idejni projekt je ishođena suglasnost Ministarstva znanosti i obrazovanja.

    Opći podaci o lokaciji
    Predmetna školska zgrada se nalazi u Ulici kralja Tomislava 18 u Đakovu, a izgrađena je na k.č.br. 7359 u k.o. Đakovo. Ukupna površina zemljišta čestice iznosi 4.028 m2. Zgrada se nalazi u obuhvatu Generalnog urbanističkog plana Grada Đakova ("Službeni glasnik" Grada Đakova broj 6/08, 12/15, 14/15 i 9/19), Prostornog plana uređenja Grada Đakova ("Službeni glasnik“ Grada Đakova broj 7/06, 7/12, 1/15, 2/15, 9/18, 11/18 i 9/19), i Prostornog plana Osječko-baranjske županije ("Županijski glasnik" broj 1/02, 4/10, 3/16, 5/16 i 6/16). Zgrada je na površini javne i društvene namjene (osnovnoškolsko obrazovanje). Pristup parceli je sjeverno sa javne pješačke površine Ulice kralja Tomislava (k.č.br. 9105 u vlasništvu Grada Đakova) i bočno sa zapadne strane iz ulice Školski prolaz (k.č.br. 9106 u vlasništvu Grada Đakova). Kod izvedbe dogradnje škole uređuje se prostor na istočnom dijelu parcele izvedbom pristupne popločene staze i uređenje zelenih površina, čime bi škola dobila primjeren, parkovni pristup. Zapadni ulaz (kroz Školski prolaz) služi za dostavna vozila i dovoz učenika s teškoćama u kretanju.

    Opći podaci o postojećoj građevini
    Postojeća školska zgrada je slobodnostojeća, tlocrtno u obliku slova C, etažnosti suteren/visoko prizemlje/prvi kat, orijentirana je na sjever, istok i zapad, dok su prema dvorištu, koje je na jugu smješteni hodnici. Školu pohađa 567 učenika u 34 razredna odjela. Od toga je broj učenika s teškoćama odnosno posebnim obrazovnim potrebama 37 i to 4 odjela učenika s LIT (ukupno 11 učenika) i 5 odjela s UIT (ukupno 26 učenika). Postojeća školska zgrada ne sadrži sve potrebne sadržaje koji su uvjetovani pedagoškim normativima i standardima za odvijanje razredne i predmetne nastave, kao npr.: školska kuhinja, blagovaonica, prostor za više namjena (PVN), adekvatnu školsku knjižnicu, dizalo, odgovarajući sanitarni prostori za učenike s teškoćama u kretanju, sadržaji i prostori za odvijanje nastave u posebnim odjelima za učenike s posebnim obrazovnim potrebama (10 manjih učionica), ambulanta, senzorna soba, dvorana, garderobe, kabinet nastavnika tzk za nastavu tzk učenika s posebnim obrazovnim potrebama, zbornica.
    Postojeća zgrada osnovne škole Vladimira Nazora vezana je na centralnu plinsku kotlovnicu iz koje se napaja sustav grijanja škole te obližnje gradske dvorane.
    Suterenski prostori postojeće školske zgrade su vlažni i tek neki od njih mogu biti korišteni za izvannastavne aktivnosti. Danas je u dijelu tih vlažnih suterenskih prostora, zbog nedostatka drugog primjerenog prostora, smještena školska kuhinja i manja blagovaonica.

    Podaci o potrebnim radovima na dogradnji
    ZAHVATI, POVRŠINE
    Namjera je izvršiti dogradnju građevine za potrebe provođenja nastave u posebnim odjelima za učenike s posebnim obrazovnim potrebama. Planirani zahvat potrebno je projektirati sukladno Državnom pedagoškom standardu osnovnoškolskog sustava odgoja i obrazovanja (NN 63/08, 90/10).
    Potrebno je planirati radove u cilju očuvanja sklopa zgrade, zaštite zdravlja i života korisnika te, uzimajući u obzir konstrukcijske zahtjeve, uskladiti i prilagoditi suvremenim standardima i zahtjevima korištenja. Navedeni zahvati također trebaju zadovoljiti uvjete regulirane osnovnim kategorijama: uvjete ispunjenja temeljnih zahtjeva za građevine definirane zakonima, tehničkim propisima, normama i standardima. Pri projektiranju je potrebno voditi brigu o osiguranju pristupačnosti osobama s invaliditetom i smanjene pokretljivosti, kao i energetskoj učinkovitosti same građevine.
    Kod postojeće školske zgrade potrebno je u svim etažama ukloniti sanitarne prostore, kojima se "otvara" postojeće dvorište za izvedbu prostora za više namjena (PVN) i dogradnju južnog krila zgrade. Za postojeću školsku zgradu nove sanitarne prostore za učenike i nastavno osoblje dogradit će se s unutarnje strane istočnog i zapadnog krila zgrade, u atrijskim "džepovima", bliže južnom pročelju centralnog (sjevernog) krila školske zgrade. Ukupna neto površina dograđenih novih sanitarnih prostora iznosi cca 58 m2, a bruto površina cca 81 m2.
    Dizalo za vertikalno povezivanje svih etaža postojeće školske zgrade (suteren/visoko prizemlje/prvi kat) potrebno je pozicionirati uz zapadno krilo zgrade - prema budućem PNV-u.
    Na jugu pozicionirati dogradnju etažnosti P+1. Zbog denivelacije razina postojeće školske zgrade i dogradnje novih sadržaja na jugu potrebno je izvesti dodatno dizalo za učenike s posebnim obrazovnim potrebama u sklopu dogradnje južnog krila, kao i novo stubište.
    Dogradnjom na jugu se zatvara sadašnji otvoreni prostor (dvorište), koji se natkriva ustakljenjem i postaje prostor za više namjena (PVN).
    Prizemlje dogradnje ima pristupe-ulaze s istočne i zapadne strane putem propisanih rampi (pod prizemlja dogradnje odignut od terena 30 cm) i putem vjetrobrana iz kojih se pristupa u prostor za više namjena i u stubišni prostor s dizalom za kat ili u hodnik (komunikacije) prizemlja dogradnje. Iz komunikacija se pristupa do svih prostora za učenike s posebnim obrazovnim potrebama: sedam (7) manjih učionica, senzornu sobu, ambulantu, zbornicu nastavnog osoblja učenika s teškoćama, dvoranu za tzk učenika s teškoćama, kabinet tzk, garderobe, sanitarne prostore. Neto površina dogradnje je cca 1.228 m2, a bruto površina cca 1.357 m2.
    Kat dogradnje je stubištima, komunikacijama i dizalima povezan s postojećom školskom zgradom i u njemu se pozicioniraju slijedeći prostori: tri (3) manje učionice za učenike s posebnim obrazovnim potrebama, blagovaonica, kuhinja, sanitarno-garderobni prostor osoblja kuhinje, ostave-spremišta kuhinje, sanitarni prostori za učenike te knjižnica i biblioteka. Neto površina dogradnje kata je cca 709 m2, a bruto površina cca 845 m2.

    Ovim zahvatom ukupna građevinska bruto površina bi bila približno 2.284 m2, a ukupna neto površina svih dogradnji iznosila bi cca 1.994 m2.

    Sukladno novim potrebama zgrada zahtjeva opremljenost u sljedećim segmentima:
    - školska kuhinja
    - odgovarajuća blagovaonica
    - skladišta – namirnica, potrošnog materijala
    - sanitarni čvor za osoblje u kuhinji
    - garderoba za osoblje u kuhinji
    - prostor za više namjena (PVN)
    - adekvatna školska knjižnica
    - vertikalne komunikacije (dizala, stubišta)
    - odgovarajući sanitarni prostori za učenike s teškoćama u kretanju
    - učionice za odvijanje nastave u posebnim odjelima za učenike s posebnim obrazovnim potrebama
    - ambulanta
    - senzorna soba
    - dvorana za tzk učenika s posebnim obrazovnim potrebama
    - odgovarajuće garderobe
    - kabinet nastavnika tzk
    - zbornica
    - sanitarni čvor za nastavnika tzk

     

    OBLIKOVANJE
    Konstrukciju dograđenog južnog krila etažnosti P+1 činili bi nosivi zidovi iz armiranog betona. Podna i stropne ploče, kao i stubišta (dvokraka i jednokraka) su armirano betonska. Temeljenje je na trakastim temeljima. Dogradnja ima, predviđenu izvedbu zaštite od prekomjerne insolacije i vizualne diskrecije.
    Natkrivanje prostora za više namjena je ustakljenom konstrukcijom.
    Pregradni zidovi su predviđeni s izvedbom dobre zvučne izoliranosti.
    Vanjski otvori su predviđeni s prekinutim termičkim mostom, ustakljenje trostrukim izo staklom, unutarnja stakla s premazom low E.
    Unutarnja vrata su propisane zvučne izolacije s dovratnicima u punoj debljini zida.

    Napraviti detaljne proračune elektroenergetskog raspleta uzimajući u obzir zahtjeve za električnom snagom svih sustava u građevini te uvažavajući odgovarajuće faktore istovremenosti i tehničke uvjete priključenja koji će biti definirani od strane operatera distribucijskog sustava putem elektroenergetske suglasnosti koju je potrebno ishoditi.
    Voditi računa o dimenzijama tehničkog prostora na svakoj pojedinoj etaži gdje je predviđen smještaj strojarske opreme.
    Po dostavi tehničkih podataka o el. snazi i faktoru snage uređaja i opreme strojarskih sustava grijanja/hlađenja/prozračivanja i pripreme potrošne tople vode, kao i drugih značajnijih trošila el. energije, napraviti proračun potrebnog sustava automatske kompenzacije i odabrati primjereni uređaj automatske kompenzacije s odgovarajućim brojem stupnjeva uključivanja kondenzatorskih baterija tako da se osigura kretanje faktora snage u granicama 0.95 do 1.0 u cilju izbjegavanja neželjenog troška prekomjerno preuzete jalove energije.
    Predvidjeti rezervno napajanje električnom energijom u slučaju nestanka mrežnog napajanja prema potrebama projektiranih sustava i uređaja (dizalo, uređaj za povišenje pritiska vode u hidrantskoj mreži, nužni dio rasvjete i sl.).
    Projektirati sustave unutarnje opće i sigurnosne rasvjete kao i vanjsko osvjetljenje pristupnih i zelenih površina. Prilikom izrade svjetlotehničkih proračuna voditi računa da o postizanju minimalne osvijetljenosti sukladno odgovarajućim normama za unutarnje i vanjsko osvjetljenje te pedagoškim standardima.

    U svim prostorima građevine predvidjeti optimalan broj priključnica i fiksnih priključaka opće namjene te specificirane namjene za potrebu provođenja nastavnih sadržaja te potrebu priključenja prijenosnih trošila, strojarske opreme sustava grijanja / hlađenja / prozračivanja, napajanje dizala, opreme dvorane te prostora specifične namjene (ambulanta, senzorska soba, učionice specijalizirane za pojedine predmete i sl.). Sve priključnice / priključci trebaju biti dodatno štićeni od opasnog napona te opremljene zaštitom priključnih kontakata. Visinu postavljanja priključnica/priključaka kao i mikrolokacije istih uskladiti sa zahtjevima potrebne opreme.
    Predvidjeti sustav zaštite od zamrzavanja ulaza/rampe za pristup građevini.
    Prema potrebama / zahtjevima korisnika određenih prostora predvidjeti optimalan broj LAN priključnica, bežični pristup internetu te osigurati kvalitetnu pokrivenost svih prostora građevina wi-fi signalom.
    Učionice tehnički opremiti osiguravanjem uvjeta ugradnje i korištenja interaktivnih „pametnih“ ploča izvedba s interaktivnim zaslonima. Voditi računa o potrebnom zasjenjivanju određenih prostora.
    Osigurati sustav ozvučenja prostora građevine uz mogućnost centralne i lokalne regulacije zvuka i odabira izvora reprodukcije zvuka. U sustav ozvučenja integrirati i sustav školskog zvona.
    Prostore građevine nadzirati sustavom vatrodojave

    Predvidjeti sustav protuprovale, videonadzora i kontrole ulaza u građevinu kao i ulaza u prostore od posebne važnosti koji će biti definirani od strane investitora / korisnika.
    Predviđa se grijanje svih radnih prostorija zgrade s povećanim stupnjem ugode sukladno pedagoškom standardu na način da se zone boravka korisnika održavaju na 24°C, prolazni hodnici na 22°C te sportska dvorana na 20°C. Pri projektiranju svih prostora, postrojenja i uređaja voditi računa o razini buke i strujanjima te smanjenju mogućnosti oštećenja uređaja i postrojenja. Također projektom obuhvatiti povećani stupanj ugode u zgradi vezano uz mikroklimatske temperaturne oscilacije radnog prostora sukladno potrebama korisnika te pozitivnim smjernicama pravilnika o zaštiti na radu.
    Toplu sanitarnu vodu je potrebno projektirati (i za pranje ruku) u svim sanitarnim čvorovima.
    Strojarskim projektom potrebno je dimenzionirati novu strojarnicu preko koje bi se grijali i postojeći prostori škole. Predvidjeti obnovu unutrašnjih prostora te instalacija grijanja. Za povećanje kapaciteta potrebno je predvidjeti i dostatan prostor za smještaj novog sustava grijanja i hlađenja.

    Predviđa se izgradnja dva dizala. Prvo dizalo je vezano na postojeću zgradu osnovne škole te bi imalo funkciju vertikalnog prijevoza korisnika od razine etaže podruma do zadnje etaže. Dizalo dimenzijski mora zadovoljiti mogućnost prijevoza jedne invalidne osobe s pratnjom. Drugo novo dizalo bi se izgradilo u sklopu dogradnje zgrade osnovne škole te bi se transport putnika obavljao od razine prizemlja do zadnje etaže.
    Dizala bi bila evakuacijska odnosno sa stalnim sustavom napajanja u slučaju požara u svim mogućim scenarijima.

    Dogradnja mora biti projektirana min. u energetskom razredu A ( i Qh,nd i Eprim ).

     

    Strojarski projektni zadatak
    Dario Hrastović, dipl.ing.stroj.

     

    HD VLADIMIR NAZOR 750 1

    HD VLADIMIR NAZOR 750 2

    HD VLADIMIR NAZOR 750 3

    HD VLADIMIR NAZOR 750 4

    HD VLADIMIR NAZOR 750 5

    HD VLADIMIR NAZOR 750 6

    HD VLADIMIR NAZOR 750 7

    HD VLADIMIR NAZOR 750 8

    HD VLADIMIR NAZOR 750 9

    HD VLADIMIR NAZOR 750 10

    O nama

    HRASTOVIĆ Inženjering d.o.o. od 2004. se razvija u specijaliziranu tvrtku za projektiranje i primjenu obnovljivih izvora energije. Osnova projektnog managementa održivog razvitka društva je povećanje energijske djelotvornosti klasičnih instalacija i zgrada te projektiranje novih hibridnih energijskih sustava sunčane arhitekture. Cijeli živi svijet pokreće i održava u postojanju stalni dotok dozračene Sunčeve energije, a primjenom transformacijskih tehnologija Sunce bi moglo zadovoljiti ukupne energetske potrebe društva.

    Kontakt info

    HRASTOVIĆ Inženjering d.o.o.
    Petra Svačića 37a, 31400 Đakovo
    Ured:
    Kralja Tomislava 82, 31417 Piškorevci
    Hrvatska

    E-mail: info@hrastovic-inzenjering.hr 
    Fax: 031-815-006
    Mobitel: 099-221-6503