Kao letjelica za pokusni let odabran je dvosjed Dimona od austrijskog proizvođača Diamond Aircraft, koji je modificiran na načina da mu je ugrađen hibridni sustav gorivih ćelija sa polimernom membranom kao elektrolitom i litij-ionskih baterija, koji pokreće električni motor priključen na konvencionalni propeler.
Ukupno su izvedena tri pokusna leta u zadnja dva mjeseca. Tijekom leta pilot letjelice se uzdignuo do visine od 1.000 metara koristeći kombinaciju baterija i energije generirane iz gorivih ćelija. Na toj visini napajanje iz baterija je bilo u potpunosti isključeno i letjelica je brzinom od 100 km/h krstarila isključivo pogonjena energijom iz gorivih ćelija.
Tim iz Boeinga je uvjerena da se gorive ćelije potencijalno mogu primjenjivati u manjim letjelicama dok bi u većim zrakoplovima mogle sustituirati sekundarne sustave napajanja. U ovom trenutku ne vide primjenu gorivih ćelija kao primarnih sustava napajanja u velikim putničkim zrakoplovima ali i dalje idu u pravcu istraživanja njihove primjene kako bi se povećala energetska učinkovitost i dobrobit za okoliš.
www.eecroatia.com