Prema pričama se zna da je motor bio promjera 65 centimetara, koji se zagrijavao toliko jako da je Tesla ispred njega instalirao i ventilator. Ostatak automobilskog pogona, od spojke sve do stražnjih kotača, nije bio zamijenjen. Kutija, poznata i kao "energetski prijamnik" ili "gravitacionalni energetski pretvarač" bila je instalirana ispod komandne ploče. Dimenzije kutije iznosile su 60x50x15 centimetara, te su sadržavale 12 vakuumskih cijevi. Iz kutije je virila teška antena visine 1.8 metara. Osim toga, iz prijamnika su virile i dvije debele cijevi duljine 10-ak centimetara.
Jednom kada je bio spreman krenuti, Tesla je 'gurnuo' ove dvije debele cijevi u prijemnik te izjavio "dobili smo energiju". Prema Teslinim navodima, automobil je postigao 1.800 okretaja u minuti te je hvatao dovoljno energije i za osvjetljenje jedne kuće osim samog pokretanja motora. Automobil je bio testiran nekih tjedan dana, te je zabilježeno da je dostigao brzine do 144 km/h i to bez ikakvog napora. Što je najbolje od svega, automobil nije ispuštao nikakve emisije.
Automobil se nalazio na farmi nedaleko grada Buffala, u blizini Nijagarinih slapova. Nakon tjedan dana testiranja, tajanstveni "prijamnik" je uklonjen te je električni motor zamijenjen originalnim benzinskim motorom. Šuška se da je Westinghouse dostavio eksperimentalni motor za automobil, dok je Tesla svoju patent za pretvarač prodao upravo Westinghouse-u. Što god da se dogodilo, Teslin nevjerojatni izum tajanstveno je nestao i više nikada nije vidio svjetlo dana.
Tesla je oduvijek tvrdio da elektrane i kablovi, a posebice benzinski motori, nama nisu potrebni. On je izjavio kako nam je dostupno dovoljno energije koju svatko od nas može koristiti bez ikakve naknade. No velikim poslovnim interesima smetala je Teslina retorika te nisu smjeli dopustiti da njegove ideje i izumi izađu u javnost. Na kraju krajeva, nisu mogli zaraditi nikakav novac od nečega što je "besplatno".
Ljudi koji su znali za postojanje ovog automobila, pokušali su ga rekonstruirati, no došli su u niz neugodnih situacija kada su htjeli doći do originalnih dokumenata i zapisa. Smatralo se da je Pierce Arrow (proizvođač automobila) pomogao u uspostavljanju međusobne povezanosti između elektromotora i prijenosnog sustava automobila. No, tvrtka je ubrzo propala zbog 'Velike depresije'. Sve tvornice, dijelove i dokumente tvrtke preuzeo je Studebaker, koji je također neslavno propao, a njegovu imovinu preuzeo je bivši American Motors Co.
Svi zapisi o tome kako je Tesla ostvario ovaj nevjerojatan pothvat nestali su ili su izgubljeni, iako postoji velika vjerojatnost da su dokumenti samo dobro skriveni od javnosti te da "velike kompanije i veliki novac" znaju točno što je i kako Tesla učinio. Nikola Tesla rođen je u mjestu Smiljan 10. srpnja 1856. godine, a umro je u New Yorku. Nikola Tesla je bio poznat kao znanstvenik i inovator. Radio je na području elektrotehnike i radiotehnike. Uz njegovo ime vežemo izume kao što su okretno magnetsko polje i višefazni sustav izmjeničnih struja.
Njegovo obrazovanje započelo je pohađanjem njemačke osnovne škole u Smiljanu. Nakon završetka upisuje Nižu realnu gimnaziju u Rakovcu kod Karlovca. Kad je završio gimnaziju napravio je stanku od dvije godine i potom upisao studij tehnike u Pragu. Nakon završetka studija odlazi u Budimpeštu raditi kao inženjer Telefonskog društva, da bi nakon Budimpešte otišao u Pariz raditi kao zaposlenik Edisonove tvrtke. 1883. godine na svom zadatku u Strasbourgu konstruira prvi indukcijski motor. Nakon Francuske odlazi u Ameriku i postaje njihovim državljaninom.
Boravak Nikole Tesle u Americi obilježio je početak rada u Edisonovoj firmi da bi zbog neslaganja dao otkaz sa željom da osnuje vlastitu tvrtku Tesla Electric Light & Manufacturing. U svibnju 1888. godine George Westinghouse vlasnik Westinghouse Electric Company-a kupuje prava na Teslin patent višefaznog sustava naizmjenično pokretanog dinama, transformatora i motora. Taj čin je doveo do sukoba između Edisonovog sustava direktnog pristupa i Teslinog naizmjeničnog pristupa gdje je Tesla izvoljevao pobjedu. Nakon toga osniva laboratorij u kojem radi sve do svoje smrti 1943. godine. Kad pričamo o Nikoli Tesli svi znamo da je bio znanstvenik kojeg nismo samo mi proznavali nego i stručnjaci van naših granica.
Nikola Tesla je za sebe uvijek tvrdio da nije izumitelj „već otkrivač stvari koje od prije postoje u prirodi". Za sebe je uvijek tvrdio kako ima tu sposobnost vizualizacije stvari i događaja, što se moglo primjetiti po njegovu načinu rada gdje bi svoje eksperimente prvo osmislio, da bi potom ostvario, odnosno proveo u djelo. Osim što je bio znanstvenik, govorio je 6 jezika.
Njegov život obilježavala su velika prijateljstva sa piscima kao što su Robert Underwood Johnson, Mark Twain i Francis Marion Crawford. No pored te želje za komuniciranjem te dijeljenjem znanja sa ostalima, bio je poznat i po svojoj ekscentričnosti, nespretnosti te samoći zbog koje ga je većina zvala vukom samotnjakom. Jeste li znali da je svojevremeno odbio Nobelovu nagradu za fiziku zbog toga što Edisona kao suprimatelja nagrade nije smatrao pravim znanstvenikom.
Iako je bio veliki stručnjak, zadnje godine svog života proveo je hraneći golubove i primajući homorar iz svoje domovine. U svojim godinama znanosti koliko puta je bio cijenjen i uvažavan, toliko puta je bio predmet smijeha i kritike zbog teza koje su mnogi smatrali nemogućima kao npr njegove špekulacije o mogućnosti komunikacije s ostalim planetima. No unatoč svemu tome ostao je jedan od najvećih genija na području elektrotehnike, naime njegova je zasluga uvođenje izmjenične struje u široku uporabu, smtra se pionirom radio tehnike, otkrio je sustav za bežično upravljanje i davanje znakova na daljinu. Danas njegovo ime nećete čuti samo u Hrvatskoj ili Srbiji, u Češkoj jedna tvornica žarulja nosi njegovo ime, a enciklopedija Britannica svrstala ga je među 10 najvažnijih ljudi u povijesti.
www.croenergo.eu